خانه » آموزش » استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل ۲۰۱۶
آموزش سئوی سایت

استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل ۲۰۱۶

توجه به الگوریتم جدید گوگل در بهینه سازی سایت

این مطلب می تواند  راهنمای کافی برای پیشرفت در نتایج جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۸ باشد اگر چه محتوای قسمتی از آن به چند سال قبل باز می گردد. این مطلب یک پیش بینی سئو  در سال ۲۰۱۸ نیست بلکه میتواند کاملا کاربردی باشد. در عوض، شما خواهید دید که استراتژی های آزمایش شده که در حال حاضر کار می کنند  در سال ۲۰۱۸ حتی بهتر عمل خواهند کرد.

 

سیگنال های موقعیت و تجربه کاربر:

گوگل در سال گذشته اعلام کرد RankBrain  سومین عامل مهم رتبه بندی محسوب می شود. RankBrain دقیقا چیست؟ و چگونه می توانید برای آن بهینه سازی کنید؟  RankBrain یک سیستم یادگیری ماشین است که به گوگل  کمک می کند نتایج جستجوی خود را مرتب کند و به سادگی اندازه گیری می کند که چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند. همانطور که می بینید، RankBrain  روی دو مورد تمرکز دارد:

  1. چه مدت فردی در صفحه سایت شما وقت می گذارد
  2. درصد افرادی که روی نتیجه شما کلیک می کنند

 

محتوای جامع و عمیق:

گوگل صفحه شما را تجزیه و تحلیل می کند تا ببینید چند بار از کلمه کلیدی خاصی استفاده کرده اید. به عبارت دیگر، آنها ۱۰۰٪ در محتوای صفحه شما متمرکز می شوند. بنابراین عنکبوت گوگل  از صفحه شما بازدید می کند تا بررسی کند که آیا کلید واژه شما در موارد زیر ظاهر می شود:

    تگ عنوان

نشانی اینترنتی

تصویر ALT متن

تگ توضیحات

برچسب H1

 

برای بررسی دقیق ، آنها هنوز به این چیزها نگاه می کنند. اما گوگل امروز خیلی هوشمندانه از آن استفاده می شود. بنابراین به جای اندازه گیری محتوا ، آنها در حال حاضر بر روی زمینه تمرکز می کنند .

 

 

شاخص موبایل:

گوگل نسخه موبایل سایت خود را “نسخه واقعی” در نظر می گیرد حتی اگر شخصی از دسکتاپ جستجو کند. این حرکت منطقی است. امروزه ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل  از یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود  و در آینده رشد خواهد کرد. بنابراین  محتوای خود  را در سراسر دسکتاپ و موبایل سازگار کنید چرا که ممکن است محتوای شما در نسخه موبایل از دید مخاطب مخفی باشد.

 

لینک و محتوای سایت:

با این همه، سئو SEO هنوز هم در مورد محتوا و لینک است. بدون داشتن محتوای شگفت انگیز، هرگز بک لینک نخواهید داشت. در حقیقت، گوگل به تازگی اعلام کرده است که محتوا و پیوندهای برگشتی آنها عوامل اول و دوم محسوب می شوند. به طور خلاصه، محتوا و لینک ها هنوز پایه و اساس جستجوگرها در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

 


 

هدف اصلی الگوریتم جدید گوگل، ارائه مناسب ترین راه جستجو در سال ۲۰۱۶ با توجه به تغییر در فن آوریها، اینترنت و رفتار کاربران در قبال آن است. بدین جهت دقت در برخی از تنظیمات جزئی در استراتژی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل با توجه به جزئیات الگوریتم گوگل لازم است. درک این تنظیمات جزئی علی الخصوص به مدیران سایت های کسب و کار آنلاین در تصمیم گیری صحیح یاری می رساند.

 

یکی از عمده ترین توجهات گوگل در سال ۲۰۱۶ تمرکز بر روی وب سایتهای بهینه شده برای فن آوری موبایل است. به تعبیر دیگر موتور جستجوی گوگل وب سایتهای با ساختار متناسب برای نمایش و جست و جو در موبایل را بیشتر می پسندد و این خود به طور مستقیم به این نکته باز می گرد که موتورهای جستجو از جمله گوگل در جستجوی ارائه بهترین راهکار در جهت راحتی کاربران در جستجوی اطلاعات است. گوگل روشن ساخته است که وب سایت های بدون رابط در گوشی های هوشمند در رتبه بندی آسیب خواهند دید. به عبارت ساده تر اکنون گوگل تمرکز خود را بر روی کاربران تلفن همراه گذاشته است و در نتیجه سایتهای ریسپانسیو یا واکنش گرا در کانون توجه گوگل قرار دارند.

 

از دیگر نکات می توان به تکامل محتوا اشاره کرد. افزایش کیفیت محتوا و بک لینک گرفتن از سایتهای با کیفیت فاکتوری مهم در ارتقای سایت در رتبه بندی گوگل خواهد بود. موتورهای جستجو از جمله گوگل هر بک لینک را یک رأی و احترام ویژه در جهت تایید سایت یا محتوای آن در نظر می گیرند بدین جهت تعداد و کیفیت بک لینک می تواند باعث افزایش رنکینگ و بهتر دیده شدن سایت گردد. با وجود محبوبیت ویدئو و تصاویر، محتوا همیشه یک فاکتور مهم در بهینه سازی سایت در موتور جستجوی گوگل است.

 

از سوی دیگر به می توان به رسانه های اجتماعی و نقش آن در نتایج جستجوی موتورهای جستجو از جمله گوگل اشاره کرد. گوگل قطعا از نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی آگاه است با این حال بر حیله و تزویرهای صورت گرفته در این ارتباط نیز تاکید دارد. به گونه ای که اکنون کارشناسان گوگل اعلام می کنند که سیگنال های شبکه های اجتماعی نقشی در رتبه بندی بازی نمی کنند. با این حال اگر چه شاید به صورت مستقیم سیگنال های اجتماعی موثر نباشند اما از راهی دیگر تاثیر می گذارند. حضور در شبکه های اجتماعی ترافیک صفحات سایت را افزایش می دهند و ترافیک خود یکی از پنج عامل مهم است. هر چه مردم محتوای یک وب سایت را مشاهده و آن را به اشتراک بگذارند، آن صفحه امتیاز بالاتری خواهد داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.کادرهای ضروری علامت گذاری شده اند *

*